Vinön

Så är det fredag och inte vilken fredag som helst utan lönefredag och 2 veckor har passerat av semestern, hälften kvar =)

I onsdags tog jag och en kompis buss 721 mot Läppe för att hälsa på vänner som har stuga på Vinön, en ö mitt ute på Hjälmaren. Bada, sola, åka båt, grilla och övernattning stod på schemat och ja just allt det gjorde vi + spelade plump som både jag och kompisen vann på exakt samma poäng =)

Bussen anlände 2 minuter innan färjan gick och vi hann den precis och efter att ha kommit över och installerat oss i stugan drog vi ner till badplatsen för ett dopp. Kändes riktigt kallt i vattnet när man steg i men det löste sig efter några minuter när man dök ner under ytan. Det verkar som jag har stora problem att komma i när jag inte kan hoppa i så det tar några minuter (läs halvtimme) innan jag drar efter andan och dyker i. Efter badet o solandet drog vi "hem" för en lunch och därefter stack vi ner till båten och drog ut. En av oss ville åka vattenskidor och det gjorde han, riktigt bra också :)
Blev ett bad mitt ute på hjälmaren också, dök i direkt från fören och därute, mitt ute på sjön var det nästan varmt i vattnet. Tyckte jag var väldigt konstigt men det kanske beror på att vid stranden skvalpar vågorna in med nytt vatten hela tiden och mitt ute stod vattnet mer eller mindre stilla.
Har saknat känslan också att åka båt, det var verkligen en skön upplevelse att glida omkring därute och känna vinden i "håret" och solen stekte en på ett annat sätt.
Efter det blev det grillning och ölande, så najs att sitta ute och äta, dricka kall öl och bara vara. En kortlek åkte fram och vi spelade plump.

Sov över där i en säng de just hade byggt själva och det var en bra säng tyckte jag, som låg på underslafen i en våningssäng. Kompisen skulle sticka till sjukhuset med taxi dagen efter och jag tror han sov oroligt, själv sov jag bra i 5 timmar och det är väldigt bra för att vara jag på bortaplan =)

Hem och bara sen, nu är det fixande och donande hemma som gäller. På måndag ska vi paddla kajak på Klarälven och det är sommarens stora äventyr!!!

//Branting


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback