Nu är det sådär

längesen igen..
Jag har tappat tron på det här med blogginlägg för att förmedla vad jag tänker och tycker. Alltid nån som tar illa vid sig så jaaa, är det nån idé ens? Jag gör ett försök iaf ;-)

Gjorde ju operationen 9e mars och sen dess har det varit tyst (på bloggen alltså) , fast ändå jäkligt mycket ljud kan jag lova =)
Blev inkopplad exakt 3v efteråt och först kollade dom att CIt funkade som det skulle vilket det gjorde. Sen satte vi några nivåer på ljuden och så kopplades jag ut i världen. Pang sa det bara, jag drog upp mina armar till skydd och blev nästan rädd.. Det klickade och pep och minsta rörelse fick mig att hoppa.. Sen började någon prata, tror det var farsan.. Jag nästan slet av mig apparaten för jisses vad obehagligt det var!
Ingenjören viskade mest för hon förstod hur det var, alla ljud är smärtsamma i absoluta början. Efter några minuter provade vi att prata och göra olika läten, spola vatten och ta fram pipdjur :D
Jodå, skillnaderna mellan en kråka och en tupp var inga problem, hehe.. Pratljuden var värre, mest ett pipande..
Nå sen testade vi i glasburen, hur mycket hörde jag egentligen vid ett hörseltest? Med inställningarna satta vid en viss nivå motsvarade jag dessa vid piptesten. Hörförståelsen däremot var inte lika bra men det är ju inte konstigt sådär efter 1 timmes "hörande"
Sen åkte vi hem, testade i bilen och det var jättejobbiga ljud för mig. fast jag hörde blinkersen direkt!
Åkte hem till pappa och åt o sen vidare hem till mig. Innan vi åkte stod vi på bron till huset och vips hörde jag nåt pipande, en fågel :) Min första på 26 år *tårögd nästan*

Dagarna rullade på och nya inställningar tillkom, hörde mer o mer, kunde urskilja pratet från omkringljuden och fågelsång var ännu spännande.. Jag hörde men vad jag hörde har jag ingen aning om =)

Började jobba 2v efter inkopplingen och det funkade jättebra, hörde mer o mer och klarade av det mesta, även kunder i butiken, kunna särskilja prat från musik/sång..

Slutet av maj åkte vi upp igen för att höja lite till och där tvärdog det nästan, kändes som jag började om från allra första början. Trots att det var en minimal höjning så hörde jag verkligen ingenting!! Igen! Så blev den jobbiga vandringen igen, en vecka gick utan att jag vant mig men så kom det igen.. Sänkte mikrofonkänsligheten och ljudet en bit och så hörde jag igen.. Sen har jag höjt ett steg i veckan och nu ligger jag på max igen efter träning och tålamod. 

Ska upp igen om 10 dagar för en höjning igen, jag bävar verkligen för om jag ska ramla ner på botten av hålet igen och det ska ta 2 månader att klättra upp, upp till ytan där man hör saker och ting.. Ska be att få bli överflyttad till Örebro också, jag har inget emot Huddinge och dess personal de är alldeles underbara goa och omtänksamma men jag känner att finns möjligheten att spontant ändra ett av ljuden i Örebro så bör jag ta den chansen, OM chansen finns..
De vill att man är inskriven i Huddinge i 1 år innan man flyttas över..


En vecka kvar till semester och jaaa jag räknar ner.. Ska vi slå vad om att lördagen den 10e juli börjar med blixtar o dunder, regn och rusk =)

Bakom t-bordet
Branting

Kommentarer
Postat av: Freezeman

Like u blogging...

Det är inte bara att koppla in cippen, sen är det en massa jobbigt tränande oxå. :) jag vart igång på universitetet direkt efter uppkopplingen. visserligen mha tsp-tolk...

2010-07-04 @ 14:16:39
Postat av: Jojo



Intressant att läsa om hur du upplevde inkopplingen. För mig var det lite annorlunda, men det är bra å veta att vi alla är olika och också kring bakslag som kan komma etc.

kramar

2010-07-04 @ 14:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback