Huddinge / Ösmo

Så var jag upp till Huddinge för att justera ljudet ännu en gång nudå.
I onsdags begav jag mig upp för att få lite nya ljud och det gick jättebra. Vi satt och justerade lite lite liiiite i taget och jag hörde! faktiskt skillnaderna mellan de olika tonerna, de små små skillnaderna mellan ton 16 och 15 och gjorde den där lilla höjningen så det blev mer skarpt och kvalitativt. Efter höjningen träffades en audionom och vi gjorde hörseltest i vanlig ordning, med toppresultat för att vara mig.
20dB ligger jag på hela vägen nu mot typ 65-70 pre-op.  och på ordförståelsen brukar jag vara på typ 6% men denna gång var en oerhörd ändring: 26% vilket är stoort.. Hon var stolt över mig vilken fick mig rörd..
Kändes supergött!! =)

Efter det åkte jag ut till Ösmo som ligger 4-5 mil söder om Sthlm, precis vid Nynäshamn, för att hälsa på vännerna J&C-M några dagar. De bor verkligen i en byggarbetsplats sen det varit översvämning i köket. Upprivet kök o halva hallen med en värmefläkt surrande och det kan jag säga, varmt var bara förnamnet. Dels den tropiska hettan utomhus o dels värmefläkten! Tur de hade köpt en AC att ha i ett av rummen annars hade man nog smält bort. =)
Det var kul att umgås med dom några dagar, fika i Nynäshamns hamn och bada i en sjö "nära" dom.
Mest kul är det för J har opererat CI också och vi kunde sitta o snacka om våra ljudupplevelser och erfarenheter länge länge =) Underbart att ha vänner att prata sånt om..

Kom hem igår och sov nåt otroligt länge idag, skööööönt!!!!

//Branting

Kommentarer
Postat av: Henrik A

Sådär, nu har jag helt pliktskyldigt läst din blogg :)

Skoj att det blivit ännu bättre! Du hörde rätt bra innan operationen så nu måste du i princip höra allt...

2010-07-18 @ 01:14:25
Postat av: Branting

Mja henrik, det kan man tvista om.. iomed op så togs basen bort och utan basen medräknad i audiogramet hade snittet sjunkit till 100dB ungefär :)

Postat av: J

Det var härligt å ha dig här! Och betydde mkt för mig också att sitta å prata om CI. =)

kramar

2010-07-18 @ 14:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback