Paddlingen dag 2 & 3

Vaknar upp tidigt, redan vid 6 tiden efter att ha sovit som en stock. Efter frukost och inpackning i kajakerna så begav vi oss ut på älven igen och den här dagen blev det bättre väder, äntligen soligt! Helt fantastisk tur med vädret tycker vi att vi hade, visst regnade det första dagen men de 2 andra dagarna var det strålande sol och i stort sett vindstilla.
Paddlade på nån timme innan vi skulle in till en strand för att käka lunch. Precis när jag ska ur kajaken välter jag och in forsar vattnet, bara i sittbrunnen som tur är men ändå blev ju jag dyblöt! de andra bara garvade och visst det bjuder jag på.. Man ska kliva ur kajaken mot stranden, inte som jag ut mot älven ;)

Efter lunch så gav jag o en till oss ut på upptäcksfärd och för att slänga sopor. Vi var ju på en camping och rätt vad det var såg vi en mack. Kaffe var det enda jag tänkte så vi stack dit fortare än kvickt, fick oss lite kaffe och godis och det var ju bara såååå gott =) Nescafé är inte gott oavsett hur man ser på saken!
De andra 2 satte av efter oss och den ena av de spillde ut sitt kaffe innan han ens smakat o han var inet glad *skratt*
Nå, efter ombyte till lättare kläder satte vi av ut på älven igen och kom en bra bit på vägen innan vi beslutade oss för att slå läger, denna gång på en sandstrand som låg så vackert där..
Sand, tält och människor går inte ihop kan jag säga fast vi löste det ganska bra och fick nog inte in mer än ett ton sand i vårt tält, ganska bra..
2 av oss beslutade för att tvätta av oss, jo jag kom i efter många om och men.. Det var inte varmt i vattnet kan jag säga men väl i luften så det gick. Gick i sakta upp till knäna bara för att samla mod att dyka i men just som jag ska göra det ser jag i ögonvrån en flotte komma runt hörnet, där står jag näck så jo jag for upp och gömde mig tills de dragit förbi =) På nytt ner till älven och denna gång tvålade jag in mig ordentligt innan jag samlade mod att dyka i, gaaaahhhhh vad kallt!!!! När jag skulle gå upp kände jag att jag fortfarande hade tvål mellan benen så det var bara i igen, iiiihhhhhhh..
Nå men det kändes bättre när man kommit upp och kände sig fräsch =)
Den natten var den kallaste jag upplevt på mycket länge! Graderna måste ha rusat neråt +5 och jag frös som bara den.. Vaknade igen vid 6 och knallade ut ur tältet, fram mot älven och det var sån dimma att trots att jag stod bara 2meter från vattnet såg jag det inte..
Nå men efter att alla vaknat begav vi oss ut på ännu en dag på kajaken.. Vid lunch kollade vi vädret för dagen efter och det skulle spöregna och åska / blixtra. En snabbkoll på kartan kostaterade att vi hade ca 2 mil paddling till "målgången" så vi beslutade oss för att det fick räcka så. Inte kul att ta ner ett tält och paddla i hällande regn samt när det blixtar dra upp på land och invänta att det går över samtidigt som vi har tidspress på oss.. Vi gav INTE upp, vi var helt enkelt för snabba =)

Inför paddlingen, packa packa packa Packning inför avfärd
Lunch dag 2, Mackaroner och köttbullar i gräddsås. Mackaroner med köttbullar i gräddsås
Andra dagens paddling över, stranden vi sov på. Stranden vi sov på natt 2
PÅ stranden fanns ett sandslott, snyggt som tusan Nu börjar vi snacka sandslott =)
Tvagning pågår Samlar mig för att tvätta av mig
Bild från kajaken på älven kajakbild igen Sett från kajaken, vackert isn´t it?
Golden Gäjt Värmland Golden Gäjt - Värmland ;)
Så trött var man efteråt Så mör man är..

ja det var lite om vår färd det, vad har ni gjort i sommar??

//Branting

Kommentarer
Postat av: Lilla Rose

Härliga bilder! :) kul och läsa genom mer om vad ni har gjort. Havabravi!

Postat av: Sussi

Låter som en riktig härlig utflykt..

2010-08-03 @ 23:43:47
URL: http://suzzisvardag.blogpot.com
Postat av: Sandra

Branting,på din fråga så är svaret att det faktiskt inte gjorde så ont.. Det blödde lite på grund av att huden är tunn på handleden, men det var överkomligt då det gick på 5 min! :) Funderar du på att göra en tatuering på handleden rekommenderar jag det,man får många kommentarer eftersom det syns mer! :) Ha det bra Kram

2010-08-04 @ 11:34:43
URL: http://ikeaismyworld.wordpress.com
Postat av: Ina

Hejsan!! Va kul att du kom och besökte vår blogg och lämnade avtryck där :D.



Ja vi får se om bebis kommer den 14 aug efter din gissning :D. Ska fortsätta kika i din blogg :D.



kram!

2010-08-08 @ 11:30:13
URL: http://www.nogg.se/jessina
Postat av: Ulle

Härliga bilder!!! Kram

2010-09-28 @ 17:12:47
URL: http://ulle74.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback