Hett

Liten anspelning på föregående rubrik - det ÄR verkligen som dag o natt i jämförelse.
Bara på nån vecka så har det gått från småkyligt till smällhet, från 5 grader till 45 grader. Jo jagvet, jag tog i lite men det är ju så det känns. Jag svettas konstant!! Skriver jag inlägg så rinner svetten av denna lilla ansträngning...

Snart semester och ja jag såg det för nån vecka sen att det var v 28-30 jag har semestern.
Har inget inplanerat alls, fira brorsan som fyller 40 om 10 dagar men annars inte ett smack. Lata dagar och sola o bada antar jag. Vi har faktiskt ett helt okej bad "inne i stan" numera, Alnängsbadet. Trots att det är barnmvänligt så inet en bajskotte i synhåll på 2 gånger hittills iår (till skillnad från ifjol när det svischade förbi en en gång - jo jag for upp från badet) Badet ligger på andra sidan ån från småbåtshamnen, precis innan Vattenparken. Sen kan man bada där kanotföreningen har sina lokaler, lite mer strömt och djupare men det borde vara någorlunda rent där precis efter slussen. Bäst vore ju förstås om någon med bil kunde förbarma sig över en och skjutsa ner till Hargebaden - Nerikes playa utanför Askersund.
Vinön ska visst vara fint också.

Nå men jag köpte 2 böcker idag, 2 deckare: Roslund & Hellströms 3 sekunder och Åke Edvardsson Den sista vintern. 2 deckare av klass tror jag som blri spännande att sluka i "hängmattan" 

Snart en dokumentär om Michael Jackson King of Pop och hans liv. 
Det var väntat att han skulle dö men inte att han skulle dö redan eftersom han inte gjort det ännu - det är min enda kommentar till det hela =) 

På söndag fotboll, allsvenskan. Sveriges bästa korpfotboll med andra ord :P
ÖSK - AIK
Alla tidningar tippar ÖSK seger, precis som de gjort de senaste åren, men som alla gnagare vet så har vi vunnit förkrossande överlägset 2 år i rad. 4-0 vill jag minnas det blivit, i båda matcherna..

Nu ska jag svettas i soffan istället....

//Branting

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback