Keep updated

Har lovat att skriva blogg för längesen men nu kommer här ett litet inlägg ändå =)

Är mitt i flytten och håller på med städninge men skriver här lite då o då, i ett vanligt word dokument och sen klistrar jag in det på bloggen, ska nog funka det med..

Flyttar nu som sagt, till Rickardsbergsgatan uppe på norr, ett stenkast från Svampen (jo verkligen)

Har nu en etta med kokvrå och kommer få 2 rum och kök, ska bli så gött att få ett kök att svänga ihop en massa matlådor i, samt få baka igen.. Det var nog 6 år sen jag bakade sist =(
Nå, nya friska tag nurå...

Städar mest hela tiden nu, 5 år i den här lgh och sådär med städning från min sida måste jag erkänna så det finns en del att göra. Diskade exempelvis filtret från badrumsventilationen igår och det var ju blått, jag har alltid trott att det var grått, men det gråa var alltså damm *S*

O så tvättade jag ena fönstret och jag kan säga er att ett fönsters lister är inte vackra efter 5 år.

Annars så händer väl inte sådär jättemycket, jobbar och sliter som alltid. Har börjat åka skridskor igen *TACK R.* och det var också sådär ruskigt längesen - 5-6 år sen minst. Mycket för en gammal hockeykrigare osm jag så ärligt så svajade jag ganska rejält första skären.. Nå men en gång på Rynningeviken och en gång på Vinterstadion (Behrn Arena) har det blivit och mer ska det bli =)

Jag avlade ett nyårslöfte denna gång, lovade ju dyrt och heligt för 6-7 år sen att aldrig mer lova nåt på nyårsafton men nu bröt jag det ändå.. Jgaska laga matlådor minst 10 ggr / månad. Det för att spara pengar och efter en snabb uträkning så kan jag säga att hjag äter ute för ca 1500:- / månad bara på lunchen. Sen gör jag oftast samma saknär jag kommer hem oc uträkningen var alltså Vad lägger jag på mat på en månad: Cirkum cirkurum 4500:-

Kan jag begränsa utemåltiderna till max 10 ggr / månad så är jag nere i runt 3000:- kanske totalt på en månad. Det är exakt den summa som är mllanskillnaden mellan min nuvarande hyra och den jag får, alltså en hyreshöjning på 1500:- / månad.

Så nu ska här börjas ett billigare matliv minsann

Sport då?! Jo jag kollar mycket fotboll och favoritlaget Liverpool har gått över förväntan under hösten. Så bra att de ledde ligan fram till föregående omgång när nu Manurk gick om. Men ändå ett mycket bra betyg till grabbarna närmast hjärtat!!!

Kollar mycket på TV sen jag skaffade box, alla Canal+ och Discovery går varmt här hemma, blir kanske likadant i nya och då har ju jag att göra.

På kvinnofronten intet nytt om ni undrar, jag undrar inte... Sahara Total

Det var lite det, mer kommer antagligen senare, flytt lördag som sagt....


//Branting


Kommentarer
Postat av: Piggelin

Lycka till med städningen och flyttningen. Jaså ska man tvätta badrummets ventilation? Det visste jag inte!..

Postat av: vanessa

Vad roligt att du njuter av årsskiftet 2008-2009.

Det låter mycket jobb med att "dirigera" i ditt nya lyan med all hjälp-pigor&kids........



LYCKA TILL MED NYA LYAN!:)

Tipsar gärna inredningsgrejer/ideer.....

kramiz

2009-01-26 @ 22:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback