Påsk avhandlat

Så var i stort sett påsken över för detta år då, något ovanligt att fira påsk i mars men det blev ju så iår. Är det någon som vet varför påsk firas just denna helg får de gärna komma med en förklaring. Det är ju olika datum varje år..

Var över en sväng till käre mor, åkte fred o tebax igår. Man känner sig som värsta spädgrisen varje gång man kommer till de, man äter, vilar, äter ige och vilar mer, dricker lite kaffe med kaka till och snart är det mat igen =) Undrar på att man går upp i vikt..

Framför mig nu ligger främst våren, den får gärna komma ikväll redan!!
I maj är det megamassor som händer och jag vet en sak. jag MÅSTE tacka nej till något av följande:
- Födelsedagsfirande och fotboll, Peking - AIK 8-11 maj
- Stadiumolympiaden 17e maj
- Fiskesemestern flyttas från okt till maj, troligtvis 18-25 maj (alt veckan innan 11-18 eller veckan före det 4-11)
- PTG Open i Göteborg 31 maj

Av dessa är det enda möjliga att balla ur på fotbollen, ärligt talat!! Jag vet redan här när jag skriver det att en person kommer genomföra våldsattacker grymma ord som flödar ur hennes mun etc etc etc.. MEN! Om hon tänker på det så kanske hon inser det också: Det är inte billigt att åka till peking den helgen, och att kombinera detta med de andra grejerna är fan inte nådigt för "statskassan" :S

Nåja, jag har en månad att spara på och vem vet, kanske har jag råd med allt.. Ork vete fan men det är det bra jag som bryr mig om..

Nu måste jag ut, orka inte sitta inne resten av dagen också + tvätt ikväll....

//Branting


Kommentarer
Postat av: M.

Wikipedia är bra ibland... Svar på din fråga.

http://sv.wikipedia.org/wiki/P%C3%A5skdagen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback