Varför lösenord

Jag har gjort bort mig på jobbet, ja riktigt riktigt illa var det.
Jag tar det från början:
Skrev en blogg för ca 2v sen och i den skrev jag om en person på jobbet, att hon åkte på utbildning och sen sa upp ansvaret. Det var fel av mig att peka ut henne som "snyltare" (hennes ord, hennes tolkning) utan det var chefen som ville att hon skulle åka ändå, trots att hon inte ville.
Hon mer eller mindre bröt ihop och stortjöt och skällde ut mig, vilket jag i efterhand insåg varför och bröt ihop själv. Stortjöt jag med och medan tårarna rann så skällde hon på mig mer, jag bad om ursäkt, blev inkallad till chefen, han skickade hem mig för dagen, jag gick hem och bölade mer, kände hur jag skakade och bara grät.. Tänkte det värsta, tänkte sparken, tänkte "nu går jag in i väggen och läggs in på psyket resten av livet" - tankar :(
dagen efter kom till jobbet, gjorde det jag ska och seninkallad till chefen igen.. Magen var or9olig hela natten, rödögd och tårarna hängde under ögonlocken. 
Han sa att han verkligen tycker om att ha mig som lageransvarig, att han absolut inte vill se mig lämna företaget och att han kommer att stötta mig. Men han var tvungen, frståeligt, att ge mig en skriftlig reprimand. Dels för ordvalen/missförstånden i min blogg, dels för att jag surfat och skrivit densamme under arbetstid. 
En liten detalj: Hur såg hon min blogg, hon som inte surfar speciellt mycket? Joo, 2 andra arbetskamrater läste den och visade henne den, arbetstid!! En liten detalj som sagt... .

 Jag har mått dåligt av detta, därför valde jag att stänga ner min blogg, rensa bland inläggen och spara enbart sånt som gäller mig, som inte någon annan kan skadas av.

Jag måste bli bättre på att inte enbart slänga ur mig saker, utan tänka på vad jag skriver, tänka på vad det kan ha för betydelse.

Så nu vet ni...

//Branting

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, man lär sig av misstag och felsteg. Ja, det räcker nog gott att du skriver om dig. Sköt om dig. Ha en skön helg. Kram

2007-10-06 @ 16:17:30
Postat av: Lowe

*kramar om* Som jag sa igår... jag e på din sida! kram igen

2007-10-06 @ 16:17:55
Postat av: Ulle

Ja, det var kul bilder! Trevlig söndag. Kram

2007-10-07 @ 12:42:46
Postat av: Johanna

Tack för inbjudan :) Du har bett om ursäkt och stått ditt kast, du kan inte göra mer och det är stort! Sköt om dig! Kram

2007-10-07 @ 13:03:34
Postat av: Mika

Hoppas helgen varit ok! Det blir bättre och du har gjort vad du har kunnat. Kramis

2007-10-07 @ 19:20:23
Postat av: ingegerd Branting

Vill ge dig en stor kram, nu förstår jag varför det är lösenord. Fortsätt att blogga, dina ord är ärliga och uttrycker det du känner. Du skriver underbart! kram mamma

2007-10-07 @ 20:37:36
Postat av: Henrik

Jadu, det är inte lätt när det är svårt. Även den bäste gör ju såna fel - se på Alex Schulman. Hoppas allt är bra nu med kollegan o dig och du bloggar vidare om ditten och datten :)

Postat av: Persica

Ajda :-/.. du har bett om ursäkt så mer kan du inte göra något åt. Så kan det gå! Inte, eller aldrig snarare bra att skriva om en person, fast det beror ju på. Håller med din mamma, du är ärlig! Kram

2007-10-08 @ 23:25:39
Postat av: Persica

Jag har också gjort bort mig, ingen är perfekt! Jag läste också Alex Schulman och Isabella Löwengrip alias Blondinbella ;) de är inte perfekta själva.

2007-10-08 @ 23:34:30
Postat av: Lilla Rose

ajdå! då kan förstå dig efter vi pratat i msn. Du har gjort det bra med att be om ursäkt till henne. Det kanske inte räcker för henne men då har du i allafall gjort vad du kan. Hoppas du mår bättre snart och att det blir som vanligt mellan dig och kollegorna. Må väl! Kramen

2007-10-10 @ 00:41:00
Postat av: saraj

Vad tråkigt att det blivit så, men ja, alla lär sig av sina misstag.

Kram/Saraj

2007-10-14 @ 23:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback