Nya skivor

Det har kommit nya skivor på marknaden, 2 artister jag längtat efter att få höra nåt nytt ifrån. Lars Winnerbäck är den ena och Kent är de andra.
Kan väl säga från början att man har vissa förväntningar innan man lyssnar =)

Kent har skiva för skiva visat sig vara bra musik i mina öron, de blir bara bättre och bättre och "Du & jag döden"-plattan var i mina öron en av de bästa sivorna som någonsin skapats av en svensk artist/grupp. Så förväntningen på denna nya skiva "Tillbaka till samtiden" var skyhöga!!
De infriar förväntningarna och höjer sig själva ytterligare ett snäpp tycker jag. Öppningsspåret "Elefanter" är så oerhört skön, vilket sound. Naturligtvis ska jag lyssna mer på den innan jag uttalar mig helt men ja jag tycker de motsvarar mina krav för en "världens bästa Kent-platta" ;)
Lars W. då, nja man förväntar sig vispop och får det, varken mer eller midnre. Ingen låt som stuckit ut och dragit in i hjärnan än men jag har ju bara lyssnat 2 varv på den så det kommer väl..

Förväntningar på skivor brukar annars bli en artists/grupps förfall, se bara på Oasis. de gjorde megadunderhitsar på ett par av plattorna för att därefter sjunka som stenar och hamna där de hör hemma! Ha så det så *skrattar*
Vissa band har man högre förväntningar än andra, Metallica, Iron Maiden, Ulf Lundell och Kent SKA göra bra plattor!! 
Maiden kan man väl säga har sjunkit undan ju äldre de blir, Metallica har börjat sjunka, Lundell likaså. Verkar som bara Kent gör det de är bäst på.
Vad beror då detta på?? 
I Maidens fall, well de är ju inga skrikiga ungdomar längre, de har väl fått andra perspektiv på tillvaron som föräldrar. Jag tror det är så enkelt.
Metallica, ja de har nyktrat till, J. Hetfield är numera nykterist och ja synfältet på död och elände kanske försvunnit.. De har det mycket bättre nu och kan inte skriva om egna upplevelser.. 
Lundell, den nyktra alkoholisten som tar ett glas vin då och då, hehe, han skulle kunna i något berusat tillstånd skriva en ny hit (i mina öron grabbar och tjejer, i MINA öron en hit!) men jag tror han faller undan nu.. Jag trivs med hans gamla låtar och det gör inget om han bara skriver en bra låt av 30, jag köper skivan för det!  =)

Någon annan reflektion??

//Branting


Kommentarer
Postat av: Tobbe

Med Oasis har du rätt. De blev äldre och framgångsrika. Hungern, som gjorde de så bra, försvann och därmed deras succé. Det är ju egentligen samma sak med Metallica, Maiden och Lundell. Kent kan jag hålla med om att de håller standarden, men jag är rätt så trött på dem av andra skäl - måste de vara så pretentiösa hela tiden!?

Håkan är skiten! =)

2007-10-13 @ 17:03:45
Postat av: Lowe

Men hallå... hade du varit på konserten med mig sist med maiden, så hade ditt skrivande sett annorlunda ut kan jag lova. Visst e Bruce o maidenfolket äldre, men nog faaaan kan de fortfarande hålla fortet!! Det va helt jäkla gryymt! Så nästa gång, nu 2008 får du allt följa med mig så ska vi gå på århunderadets konsert Robbis! hörs snart! Ruuun tooo theee hiiillllsss!!!

2007-10-15 @ 23:31:49
Postat av: Branting

HUmm, Lowe, Run to the Hills är just en av klassikerna som man bara älskar men tänk efter när de skrev den, 20 år sen!!! Nämn en bra låt från förra skivan och en bra låt från nya skivan utan att titta på fodralet??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback