Skrattande jag går - bakåt jag når

Innersta längtan
Jag har tusentals tårar kvar
sparade längst in imitt inre
Kan inte sluta tänka - oss två
kan inte sluta drömma
om en kärlekstund för oss
Jag är livrädd för att lämna
vågar inte utlämna mig helt
hänge mig åt min dröm fullt ut
skalet är min skyddsmur
skämten min levande bubbla.

Vågar du ta steget
om jag hänger mig
om jag kliver ut från mina slutna rum
Vågar du besluta om mitt liv
vågar jag lägga min sorg bakom mig

Tar trevande steg ut i livet
slår mig men reser mig upp
som en blomma om våren
när frosten biter och solen värmer
vandrar fram längs livets stig
uppför och utför
hjärtat spränger i bröstet
vill ut, vill komma hem
vill andas din luft
vill sättas i brand
vara - i din famn

Livets gång
Har länge undrat
vad håller jag på med
uppmärksamhet!
skriker och domderar
sätter gränser som ingen kan nå
kräver vuxenhet av barn
minimalt tänkande
Har länge velat sluta
andas ändå
uppriktighet!
svär och gormar
gråter i min ensamhet
vågar inte visa mig sårbar
Har många mål att nå
massor mer att göra
verklighet!
vad som helst måste vara bättre
än det jag har, än det jag ger
Hjärtlighet!

//Branting

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback