tröttsamhet...

Varje gång
jag tittar åt hennes håll,
vet jag
det kan aldrig bli vi.
Varje gång
jag tittar åt andra håll,
ser våra vänner till
att inget händer.

Blir så trött på sånt
låt mig leva
låt mig ta mina egna beslut
låt mig andas den luft som ges
låt mig prova mina vingar
som jag vill

Varje gång
du tittar åt mitt håll,
känns luften dallra
kärleksprotokoll.
varje gång
jag ser på andra
känns luften helt ok
tuta kör, säg hej
Livet dansar iväg
åldern börjar kännas
årsringarna ekar
genom nattens skimmer.
Ta nya tag
utan sina vänner
annars eunuckstadium
leva med fröknarna
och inga andra
genom oändligheten
härligheten.

----------------------------------

Kärleksos
livets mos
sätt din kurs
läs din kompass
segla vidare
till andra hamnar
kasta loss
öppna sinnet
stränder lockar
nakenhet
nära kroppar
ståfräs
leende vandrande
på jakten
med klubban i hand
en blondin i famn
en alligators skinn
på dina fötter
en zebras på dina axlar

(nej den sista flummade jag bara iväg på men den första var väl ok... svårtytt men fan, kul är det att skriva, riktigt roligt igen =)   )

Ensamhet
åter vandrande längs stigen
törsten går inte att släckas
med andra än Dig
Hellre då ensam
än galet förälskad
i vem som helst.


ja så kan det vara, man skriver en bit och sen tar det slut, antingen kan man som jag gjort nu sluta skriva på just den strofen/amatördikten, alternativet är att skriva vidare men då blri det osammanhängande, vad som är bäst vet inet jag, bara betraktaren...

BigB.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback