Snart står morgonen...

Kärlekens ljumma sommardans

Jag känner en morgon
gry inom min konstiga kropp
lång och smal, javisst
men med en mage stor
som jag vore gravid.

Flickan ser mig
med ögon gjorda av en sol
så vackra så oemotståndliga
lyser i mörkret
leder mig framåt.

Snart kan vi dansa
tätt ihop, svinga oss fram
nattens neon blir vårt ljus
flämtande taxis vårt färdmedel
till värkande kärleksbrunst.

En badplats blir vår mötesplats
i sommarnattens ljumma månsken
ett svalkande hål med vatten
böljande dimmor, knarrande bryggor
naturligt, vackert djuriskt.

BigB.

Kommentarer
Postat av: Jojo

Låt mig gissa - hade du månne på en viss Lundell då du skrev denna dikt? ;)
Jag menar - Snart står morgonen... fortsättning "i brand" osv osv..
Gillar din dikt! Kram

2006-03-23 @ 23:11:52
Postat av: BigB.

Ja iofs hade jag "Snart kommer änglarna att landa" på och blev väääldigt inspirerad =)

Postat av: Jojo

Hehehe märkte det, men det blev ju bra! :)

2006-03-24 @ 10:46:18
Postat av: Moralpojken

Ja ganska bra men den borde ha varit längre eller hur? Ajja jag får la ta o skriva en del 2 senare *ler*

2006-03-24 @ 16:18:40
URL: http://brantings.blogg.se
Postat av: Jess

Fint skrivet! :) försätt med att skriva dikter... kanske blir till en bok? :P

2006-04-21 @ 00:20:41
URL: http://lillarose.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback