Tankar kring.... ehhh livet.....


Sitter och funderar kring livet, vad jag åstadkommit hittills, vad jag känner för framtiden och hur jag borde lägga upp mitt liv i framtiden. Visst låter det svårt, asså ha en plan :S
Börjar känna att livet rullar iväg med mig mot en framtid jag inet har en aning om vad den innebär och det känns olustigt, svårt att greppa... Jag VET vad jag vill, vem jag vill ha med mig och i vilket sällskap jag vill stå om 20 år och blicka tillbaka, på ett liv som varit.. Jag VET var jag vill bo och hur jag vill jobba de närmsta åren men sen då.
Där jag jobbar nu är det ganska döfött att stå om bara 5 år, där har jag snart gjort mitt. Så vad borde jag göra? Där jag bor känns enbart tillfälligt, så var ska jag ta vägen?
Utbildning inom universitet, utbildning på kvällskurser, söka jobb som bara finns för lågutbildade (som jag är)  eller bara ånga på som om inget står för dörren.. Är småförvirrad över en hel del just nu...
Känner att jag är på väg in i en annan fas i livet, mer vuxen del.
Omöjliga tankar far genom skallen som de alltid gjort, drömmar, saknar en person på ett omöjligt sätt, skriver av mig på det enda möjliga för egen del... Håll till godo framöver, för from now on kommer poeten fram :P

Fel Fé

Så fint så omöjligt
vänder om med vinden i ryggen
vågar inte, kan inte förlora

Gående hand i hand med livet, tanken
tänker utan att se
ser utan att känna
känner utan att vinna
vinner i tanken
overklighet

Vandrar iväg
tänker på en
känner lyckan le
världens sämsta fé
Känslor i svallning
luften i dallring
hjärtat slår
så hårt, svårt

BigB.

Kommentarer
Postat av: Marina

Du kanske skulle ta tankarna om studier på allvar vännen? Fundera ordentligt nu vad som intresserar dig och inom vilka yrken jobbchanserna är störst... Det är inte för sent ännu!
Diggar dig, poeten!
Fimpa cigaretterna nu darling! ;-)

2006-01-17 @ 10:58:52
Postat av: Marina

Du, egentligen ingen kommentar om din dagbok. Men ska du kanske inte ta och byta bild på din blogg? på dig själv alltså? bara ett tips från mig. Finns sötare bilder på dig.

2006-01-17 @ 17:04:18
Postat av: Jojo

Hej där poeten! :) Underbar dikt! :) Mmm, tankar om livet har vi alla, och om ovissa framtider. Jag tror precis som Ina att det inte är för sent om du vill satsa på studier. Vad är du intresserad av att läsa? Du fixar det om du har egenskaperna - envishet, vilja, våga tro på dig själv, vara modig och inte ge dig! :D (taget från min uppsats resultat). BAMSEKRAMAR

2006-01-17 @ 19:55:08
Postat av: Tobbe

Helst skulle jag vilja stanna upp och ta en filosofisk debatt med dig, men du såg ju bussen.. =) Hoppas kaffet smakade bra!

2006-01-18 @ 10:45:00
Postat av: Felicia

Livet är en hård skola sa någon till mig och det stämmer ibland...
Jag vet att det inte är lätt att fatta beslut som påverkar ens framtid... Utbilda sig kan man göra livet ut, det är aldrig försent.. Fundera på det!
Kramen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback