Nåt slags, ehhh uppryckning


SJÄLSLIGT
tröttsamt glider jag genom lägenheten
naken i min omedelbara närhet
fantiserar om livet
om omkullvälta planer
Tar mig en C-brus
tittar på TeVe
undrar vad som skulle bli
om bara OM fanns
Jobbet är juste
vännerna är lagom många
mina nära finns på behörigt avstånd
livet är bra gött ändå
Lever för att lära
lär för att älska


DAGS NU
Dags att vakna nu
raka sig, skaffa ett jobb
skaffa sig ett liv igen
sluta älta sig i gårdagen
ge sig ut på marknaden igen
Dags att sätta sig ner
tänka ut en plan
vad vill jag, vart ska jag
handla istället för att se på
sluta slappa och dega varje dag
Rycka upp dig grabben
stånga dig ut och lev
livet finns därute
Njut varje minut
njut.

BigB.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback