Mannen med det kala huvudet (24 år senare)

Det står här
svart på vitt
jag har längtat genom hela mitt liv
den kvinnan som tar mig blir för alltid min
En gång stod där ett flertal
Numer står här ingen alls
som väntar på mitt leende
i sommarnattens skeende

För den jag älskar
betyder mer än mitt liv
För den jag älskar...

Redan som yngre visste jag
att det skulle bli
svårt
mobbad utstött
sparkad på
hårt

Kärlekstörstande vandrar jag
genom skuggornas dal
önskar en kvinna som förstår
som håller mig sval
jag är livrädd för ensamhet
svåråtkomlig för tvåsamhet

Men, för den jag älskar
betyder mer än mitt eget liv...

BigB,

Kommentarer
Postat av: Ina

Himla fin dikt...... Den kan alltså tolkas som till den som vill ha den riktad till sig?

2006-01-06 @ 20:06:05
Postat av: Robban

Den kan tolkas på det sätt som betraktaren vill tolka den ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback