sakta framåt, jag går

jag gav dig mitt liv
i alla dess beståndsdelar
hela mitt bestånd, förstånd
för alltid ville jag ha dig
aldrig se åt nån annan
du var allt, större än livet...
såg ditt liv rinna ut framför mig
gav mig för livet, gav dig bort
du vandrade motvilligt iväg
tillbaks
till ditt gamla liv
födde barn som växer upp...
träffade ny
hon var mitt nya liv
gav henne kärleken jag hade
groende inom mig
blomor och konfekt
var varannan dag
livet log mot oss med ringar på...
du velade framför mig
men vi fann en väg ut
jag vacklade i tron
ännu en väg uppfanns
3e gången gills
isär gled vi till slut...
Livet rinner fram i raketfart
30 blir snart trettiofem
kvinnor finns
erbjudanden med
känslor däremot
svamlar med brustet mod
hjärtat brinner utan svar
en whiskey en tår
sakta framåt
jag går...

06-12-29

BigB.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback