drömmen om...


Såg Gandalf grå förvandlas
till den vita riddaren i en dröm
hoppet skrittande över fälten
mörkrets fürste drevs på flykt
I mitt inre regerar kaos
är jag för eller emot
är jag hopp och värmande sol
eller sorg vemod, en motpol
Ramlar fram i ett töcken
slår emot en soffa här o där
undrar vad händer med mig
här och nu, är det du
regntungar dagar glider förbi
solen är borta, mörkrets tid
4 månader utan hopp
ljusterapin blir en chock
Drömmen slutar lyckligt
mitt liv är ännu ett kaos
kanske inte så länge till
om jag inte håller mig still
--------------------------------------------

Mitt liv är en längtan
en längtan på en dröm
min dröm är en saga
i min saga är jag kung

----------------------------------------------

BigB.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback